01 kwietnia 2023

Dzień marchewki

 




Witam w sobotę! Co mamy w przyszłym tygodniu w kalendarzu dni nietypowych? Kto wie? Kto?!
Między innymi DZIEŃ MARCHEWKI!
Przygotowałam dla Was garść materiałów do zbaw z dziećmi z tej okazji. 



🥕 Dwie Girlandy
🥕 Kolorowanki
🥕 Dyplomy za wspólną zabawę
🥕 Układanki/Memory
🥕 Informacje marchewkowe
🥕 Przepis na pyszne marchewkowe ciasto
🥕 Propozycje zabaw i piosenek
🥕 i wiele więcej







LINK DO MATERIAŁÓW





Jak można świętować dzień marchewki? Może konkurs na najlepszy strój?  poprosić rodziców dzieci, by przygotować im pomarańczowe ubranka?


SZUKANIE 
MARCHEWKI : Zabawa w szukanie marchewki, na zasadzie zabawy, ciepło zimno

KONKURS PLASTYCZNY: Marchewka w każdej formie, robiona przez dzieci na konkurs 

MARCHEWKOWE PIOSENKI :





„ Smaczna marchewka” 


Witamy, witamy na teatrzyk zapraszamy, 
Więc wygodnie już usiądźcie
 I w teatrze grzeczni bądźcie 

Trzy zające sobie szły 
i skakały wszystkie trzy. 
Mój zajączku naucz mnie, 
ja tak samo skakać chcę.

 Każdy zając marchew jada, 
to na skoki świetna rada. 
Hop, sa,sa, ram, pam, pam 
Od marchewki siłę mam. 

Hop, sa,sa, ram, pam, pam 
Od marchewki siłę mam.

Cztery kozy poszły w las
 i skakały cały czas. 
Moja kozo naucz mnie,
 ja tak samo skakać chcę. 

Jem marchewkę na surowo,
 bo to smacznie, bo to zdrowo. 
Hop, sa,sa, ram, pam, pam 
Od marchewki siłę mam. 

Hop, sa,sa, ram, pam, pam 
Od marchewki siłę mam. 

Pięć baranków drogą szło 
i skakało, że ho, ho. 
Mój baranku naucz mnie 
ja tak samo skakać chcę. 

Czy jesienią czy to latem 
na kolację jam sałatę 
i marchewkę także jem. 

Hop, sa,sa, ram, pam, pam 
Od marchewki siłę mam. 
Hop, sa,sa, ram, pam, pam 
Od marchewki siłę mam.



MARCHEWKOWE WIERSZYKI:


„Marchewka” 
Jan Brzechwa 

 Dawno temu, choć nikt o tym nie wie, 
Marchewka rosła na drzewie, 
A że tak wysoko rosła -
 Była okropnie wyniosła. 

O kapuście mówiła "kapucha", 
Z brukwi się wyśmiewała, 
że jest tłustobrzucha, 
A jak się wyrażała o rzepie, 
Nawet nie wspominać lepiej. 

Pomidor nazywała czerwoną naroślą, 
Sałatę - jarzyną oślą, 
Ziemniak - ślepiem wyłupiastym, 
A koper, po prostu, chwastem. 

"Ja - mówiła marchewka 
- ja to jestem taka, 
Że jeśli tylko zechcę, 
zakasuję ptaka, 

Rosnę w górze, na drzewie, 
lecz jak będzie trzeba, 
Pofrunę nawet do nieba! 
Ja jestem nadzwyczajna, 
w smaku niebywała, 
Jam owoc nad owoce, 
ze mną nie przelewki!"

Tak mówiła marchewka 
głupia samochwała. 
Dlatego właśnie dzieci nie lubią marchewki.


  





„Marchewka” 
 AUTOR NIEZNANY 


Raz dzieci pytały marchewkę, 
 dlaczego jest marchewkowa. 
A marchewka na to 
- nie lubię chorować. 

Kto mnie będzie jadł, 
 pożyje wiele długich lat. 
Piękną cerę jemu dam, 
 bo o cerę i oczy dbam. 

Kto z marchewką dobrze żyje, 
 ten ma wigor i długo żyje




MARCHEWKOWE BAJKI:











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.